Konzervatív befektető

Konzervatív befektető

Kezdő tőzsdések és a nagy hozam utáni hajsza

2017. július 28. - dginvestor

Nagyon tetszett Ivanov Tibor legutóbbi blogbejegyzése, ahol jól leírja az a pszichológiai folyamatot, amelyen sok kezdő tőzsdés keresztül megy. Amikor bele-beleolvastam a Portfolio.hu fórumaiba, nem csak a hozzászólások mennyisége, hanem a hozzászólók tapasztalatlansága is feltűnő volt pár fórumban, így gondoltam, készítek egy statisztikát arról, hogy az adott fórumhoz hozzászólók melyik évben regisztráltak a portfolio.hu-ra.

 

A különböző fórumok közt természetesen van átfedés a hozzászólókban, és nem vizsgáltam a hozzászólások tartalmát sem. (Pl. van 1-1 óvatosságra, megfontolt pénzmenedzsmentre irányuló hozzászólás is a tapasztaltabb befektetőktől.)

 

Természetesen a regisztráció éve nem feltétlen jelenti azt, hogy akkor kezdett el tőzsdézni valaki, amikor regisztrált, pl. nekem is 2015-ös a regisztrációm, amikor a blogomat is indítottam, de jóval nagyobb tapasztalattal rendelkezem. De talán egy kis érdekesség kijön így is a számokból.

 

Vizsgált fórumok közé kiválasztottam olyanokat, amik nagyon népszerűek az utóbbi időben, (Konzum story, Opimus, Opus Global Nyrt.) és olyanokat is, ahol a hozzászólások mennyisége jelentősen kisebb (DB lehetőségek, Richter, Value Investing). Számomra a Konzum és az Opimus óriási kockázatot jelentő részvények, de még a Deutsche Bank is jelentős kockázatot hordoz, sokkal többet, mint a Richter részvényei, vagy egyéb, értékalapú befektetésként kiválasztott részvények. A hozzászólók regisztrációjának éve szerint az alábbi adatok jöttek ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sejtésemet tulajdonképp igazolták a számok, és jól mutatták, hogy a Konzum story, Opimus és a Opus Global Nyrt. fórumok hozzászólóinak jelentős többsége alig pár éve tőzsdézik, míg a kontrollcsoportok hozzászólói szignifikánsan magasabb tapasztalatot mutattak a regisztráció éve alapján. Érdekes, hogy nagyon sok kezdő tőzsdés olyan papírokban mozog, amelyeket az óriási kockázat miatt eszembe sem jutna vásárolni. Remélhetőleg én vagyok túl óvatos, és nem ők vállalnak indokolatlanul nagy kockázatot a várható hozamhoz képest...

 

 

 

Disclaimer: A szerző nem rendelkezik a blogbejegyzésben szereplő egyik részvénnyel sem.

 

 

Kapcsolódó írások:

 

- O, ió, ció, áció ... Spekuláció

- Miért nem fektetek be évek óta banki részvényekbe

A bejegyzés trackback címe:

https://dginvestor.blog.hu/api/trackback/id/tr8812696371
süti beállítások módosítása