Konzervatív befektető

Konzervatív befektető

Miért adtam el az ANY részvényeimet?

2018. május 13. - dginvestor

Évek óta az egyik kedvenc részvényem a magyar tőzsdéről az ANY, és évek óta rendelkeztem a részvényeivel. Azonban az elmúlt hetekben folyamatosan építettem le a pozíciómat, míg mára már nem maradt több. De mégis miért adtam el a részvényeit, ha most is jól menedzselt cégnek tartom?

 

Nagyon ritkán szoktam eladni részvényeket, és a legtöbbet évekig szoktam tartani. Az ANY árazása alapján úgy éreztem, hogy historikus mutatószámok alapján magas árazáson forognak a részvényei, és erről az árszintről már a várható hozam nem lenne számomra megfelelő.

 

Jelenleg 17,9-es P/E-vel forognak a részvényei. A rendelkezésemre álló adatok alapján utoljára 2007-ben volt ilyen magas az árazása.

 

any_p_per_e.png

 

Más árazási mutatószámok alapján: jelenleg 2,77 a P/BV mutatója, míg 0,8 a P/S mutatója. Mindként mutató utoljára 2007-ben volt ilyen magasságban. (Akkor jelentősen meghaladták még a mostani értéket is.)

 

Az a várakozásom, hogy hosszabb távon az árazási mutatók – nagy valószínűséggel – újra az átlagos értékekhez fognak visszatérni. Hogy ez mikor következik be, azt nem tudom, de ha bekövetkezik, akkor nem várható az elmúlt időszakban tapasztalt hozam.

 

Az osztalékhozama 5,6%-ra csökkent a jelenlegi árfolyammal, úgy, hogy az adózott nyereségét évek óta teljes egészében kifizeti osztalékként. A jegybanki kamatemelések már beindultak, és ez a hozam önmagában egyre kevésbé lesz attraktív. Ugyan sokan klasszikus osztalékrészvényként tekintenek az ANY-re, de ebből a szempontból komoly negatívum, hogy a 2009-es üzleti éve után nem fizetett egyáltalán osztalékot. Ez alapján úgy számoltam korábban, hogy rosszabb gazdasági környezet esetén ez könnyen megismétlődhet, különösen a mostani magas osztalékkifizetési hányad mellett. Mivel számomra igen fontos, hogy megbízható osztalékfizető legyen egy cég, így az eladás mellett döntöttem, és más befektetési lehetőséget keresek.

 

Megjegyzés: A szerző nem rendelkezik ANY részvényekre vonatkozó pozícióval.

A bejegyzés trackback címe:

https://dginvestor.blog.hu/api/trackback/id/tr8813915428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása