Konzervatív befektető

Konzervatív befektető

Kezdő portfólió bővítése

2017. október 22. - dginvestor

Júniusban írtam egy blogbejegyzést, melyben egy kezdő portfólió összeállítását mutattam be. A portfólió összeállításakor hagytam a további vásárlásokra egy kis tőkét, hogy ha felmerülne egy jó lehetőség, akkor élni lehessen vele. Mivel az elmúlt napokban a Walgreens Boots Alliance (Nasdaq: WBA) részvénye egyre atraktívabb árfolyamon forgott, így nemcsak a saját portfóliómba vásároltam belőle, de úgy vélem, hogy egy kezdő portólióban is helye lehet. A portfólió összeállításakor már szerepelt benne a CVS Health, mely szintén gyógyszertárakat működtet, így ez a szektor felül lenne súlyozva a többihez képest, de mindkét céget stabil, jó osztalékfizetési múlttal rendelkezőnek tartom, melyek nem ciklikus iparágban tevékenykednek, így egy nehezebb gazdasági időszakban is megőrizhetik profitabilitásukat.

 

 

(Forrás: www.finviz.com)

 

A Walgreens Boots Alliance 42 éve növeli folyamatosan az osztalékát. Az elmúlt 10 évben évente átlagosan 17,8%-os volt az osztalék emelése. (Legutóbbi emelés 6,67%-os volt.) A cég TTM P/E mutatója 17,17, míg az adósságának a saját tőkéhez viszonyított aránya 0,63. A jelenlegi 68,06 USD árfolyammal számolva 2,35% osztalékhozammal forognak a részvényei. Ilyen osztalékhozammal utoljára 2013-ban forogtak a WBA részvényei. Amikor láttam a cég múltbeli teljesítményét, és a jelenlegi adatait, akkor jobban utánaolvastam a cégnek, és mivel tetszettek az olvasottak, így a hét folyamán vásároltam is belőle. Bár az eredeti blogbejegyzésben is hangsúlyoztam, hogy ez nem befektetési ajánlás, mindenkinek saját magának kell elvégeznie a kutatómunkát a befektetéseivel kapcsolatban, és végiggondolni azokat a céljainak megfelelően, hogy befektet-e az adott cég részvényeibe, hiszen a saját pénzéről van szó, amiért teljes egészében ő a felelős.

 

 

Disclaimer: A szerző a blogbejegyzés írásakor rendelkezik CVS Health és Walgreens Boots Alliance részvényekkel.

 

 

Kapcsolódó blogbejegyzések

 

- Kezdő portfólió

 

- A szörny

A bejegyzés trackback címe:

https://dginvestor.blog.hu/api/trackback/id/tr2513049600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása