Évek óta nagy sikerű játékokat jelentet meg az Activision Blizzard (Nasdaq: ATVI), és mivel a fiatalok körében nagyon kedveltek a játékai, így kíváncsivá tett, hogy vajon befektetésként is hasonlóan érdekes-e a cég.
Az Activision Blizzard jelenteti meg a Call of Duty-t, amely 2015-ben a legnépszerűbb konzolon futó játék volt, a Destiny-t, aminek több mint 25 millió regisztrált felhasználója van, az idén nyáron már a 6. kiegészítővel megjelenő World of Warcraftot, a 40 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Heartstone-t, a Skylanderst, a Diablo-t, a Starcraft-ot, a Heroes of the Storm-ot, a Guitar Hero-t és az Overwatch-ot.
(forrás: First Quarter 2016 Results presentation)
Ennyi nagy sikerű játék után számomra kicsit csalódást jelentett, hogy míg 2009-ben 4,279 milliárd USD bevételt ért el a cég, addig ez 2015-re csak 4,664 milliárd USD-re növekedett. Ugyanakkor pozitívum, hogy az elmúlt 6 évben folyamatosan nyereséges volt a cég és osztalékot is fizetett már ezekben az években. Jelenleg csak az éves nyereség 15,4%-át, azaz 0,26 USD-t fizet ki osztalékként a részvényesek részére, mely a 38,27 USD-s árfolyammal 0,68%-os osztalékhozamot jelent. A 2015-ös év nyeresége alapján a P/E: 33,9, az Price/Book (value) 3,3. A historikus adatokhoz képest azt látni, hogy az árfolyamban már komoly növekedési várakozások is be lettek árazva és jelentősen magasabb értékeltség mellett forognak a részvények, mint 2011-2013-ban.
Itt kell megemlíteni, hogy a cég bevételeinek jelentős része nem USD-ben keletkezik, így az elmúlt évek erős dollárárfolyama negatívan befolyásolta a dollárban számolt árbevételt és nyereséget. Mint azt a 2016 Q1 eredményét bemutató prezentáció is kiemeli, a bevétel és az EPS is növekszik, ha az EUR vagy a GBP erősödik az USD-vel szemben.
(forrás: First Quarter 2016 Results presentation)
Érdekes lehetőség a cég számára, hogy idén megjelent a World of Warcraft világán játszódó Warcraft című film, amely ha sikeres lesz, valószínűleg további filmek követik majd, és ezáltal a cég újabb bevételi forráshoz juthat a játékok mellett.
Számomra az egyik legnagyobb kérdés a céggel kapcsolatban, hogy a nagyon népszerű, milliók által játszott játékaiból hogyan tud jövedelmet és nyereséget generálni? Miközben évek óta nagy sikerű játékokkal jelenik meg, és a rajongók alig várják az újabb kiegészítők megjelenését, addig a bevételét és az EPS-ét nem tudta olyan mértékben növelni, ami számomra indokolttá tenné a jelenlegi árazását. Ugyanakkor a játékai rengeteg fiatalt vonzanak, és jól felépített rendszerükkel, fantasztikus grafikai megoldásaikkal garantálják, hogy hosszú órák repüljenek el a számítógép vagy a TV képernyője előtt, és kétségkívül jó esélye van a cégnek, hogy a számítógépes játékok gyorsan változó piacán 10-15 év múlva is jelen legyen és ha e mellett további filmekkel tud kijönni, akkor az várhatóan már a cég árbevételében és nyereségében is jól látható lesz, így szerintem a Warcraft film fogadtatása nagyon meghatározó a cég jövője szempontjából.